onsdag 20. februar 2013

Å leve to liv i ett!

Utrolig mange av oss kommer til å bli nesten 100 år. Halvveis i livet er vi 50. 50 er 5 år mindre enn forventet levealder i Uganda. Min reise dit for en tid tilbake gjorde meg bevisst at jeg får mulighet til å leve to liv; ett til jeg blir 50 år og ett til jeg blir nesten 100. Hva har de fleste oppnådd når de runde 50? Da skal vi i prinsippet være på topp i det meste. Hus, jobb, barna på vei ut i verden. Er vi heldige, og alle er selvsagt ikke like heldige, men om vi er det, så har vi oppnådd de fleste målene i våre liv. Hva nå? Hva brenner du for nå? Hva med å slutte med det du gjør og gjøre noe helt nytt. Eller fornye deg selv innen det du har gjort så langt. Å bryte opp og gjøre mer av det du elsker og brenner for, er en mulighet. Er det nok for deg å kruse inn til pensjonsalderen, og reise rundt i verden på første klasse resten av livet? Et luksusproblem i velstands-Norge sier du? Uansett er det et faktum at vi er mange som skal leve til vi er 100, og i relativt god form. Bob Buford har skrevet en bok om dette og Jim Collins har skrevet forord til boken: Halvtid - från framgångsrik karriär til meningsfull framtid.En tankevekker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar