lørdag 22. oktober 2011

Hun elsker meg ikke!

Hun sier aldri noe pent om meg. Hun verken elsker eller liker meg. Sorgen som ble uttrykt var stor og inderlig følt. En drøm om et trygt familieliv var i ferd meg å forsvinne fra denne mannen jeg snakket med. Men er det alltid rett at den du lever med ikke elsker eller liker deg, fordi de ikke sier det. Kan det hende at hans eller hennes kjærlighetsspråk er forskjellig fra ditt. Kanskje han heller uttrykkler det med å gjøre deg tjenester? Holde bilen din i super stand, for eksempel. Eller kanskje hun uttrykker det med å gå på fotballkamp med deg, selv om hun ikke er superinteressert i fortball. Fordi  å gi av sin tid er hennes kjærlighetsspråk. Å bruke tid på noe som du selv ikke er like begeistret for å gjøre, kan være uttrykk for kjærlighet. Noen ganger gir forenklinger aha-opplevelser. Boken Kjærlighetens fem språk har gitt det for mange. Den beskriver fem uttrykk for kjærlighet: Anerkjennende ord, tid, fysisk kontakt, tjenester og gaver. Lær deg din kjæres og ditt eget kjærlighetsspråk. Prøv så å gi han eller henne det de ønsker seg. Etter noe tid vil du med stor sannsynlighet erfare at du får tilbake mer av det kjærlighetsspråket du selv forstår best.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar