torsdag 8. september 2011

Overlevelsesstrategier for underordnede

Jeg samler på overlevelsesstrategier for underordnede. En svært effektiv strategi for mange heter "Whats in it for me". På norsk handler det om å ta et større ansvar for hvordan jeg har det. Finn din bonus ved å velge å være der du er, selv om det ikke er optimalt. Her er noen tips fra samtaler jeg har hatt om dette: "Her får jeg være ekspert på noe og det liker jeg." "Mine samarbeidspartnere utenfor jobben gir meg energi og glede." "Jobben innfører CRM for tiden - det vil jeg gjerne lære meg før jeg søker meg videre." "Mine kollega er også mine venner som jeg ser frem til å møte hver dag." Gjør dine personlige mål tydeligere. Ha fokus på hvorfor du er der. Snakk, føl, si det - og skriv det på en gul lapp du ser ofte. Eller sett inn et skjermsparebilde som minner deg på det. Løft blikket bort fra problemet, og over på bonusen, og arbeidshverdagen blir enklere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar