tirsdag 12. juli 2011

Fra uro til flyt


Bildet er tatt på 1033 meter på Kvitfjell. Jeg smiler på bildet, men hater den første timen av våre toppturer. Men så skjer det et under. Kroppen begynner å virke, og jeg nesten flyr over myrene. Det kan nesten ikke gå fort nok. Hva skjer? Jeg har nok en kropp som tar tid å varme opp. Samtidig så er det en mental faktor her også. Jeg er spent på om formen er god nok til å holde tritt med de andre. Det blokkerer for godfølelsen lenger enn nødvendig. Men når jeg ser at det går,- at kroppen holder og jeg er trygg på at jeg vil klare å gjennomføre med akseptabel stil, så går jeg over i den fantastiske flyttilstanden. Ja, når de andre begynner å kjenne innsatsen i kroppen, har jeg fått nye krefter. Nå jobber jeg med å få godfølelsen før jeg starter. Gjennom å ta følelsene fra de gode erfaringene med flyttilstanden inn i kroppen, blir oppvarmingstiden kortere. Jeg gleder meg allerede til neste tur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar