tirsdag 12. juli 2011

Verdibevissthet gjør livet enklere

Oversikt over hvilke verdier vi vil skal styre våre liv hjelper oss til å gjøre gode valg. Du kan starte med et enkelt spørsmål| hva er viktig for meg i livet. Svaret du får er starten på å bli mer bevisst. Du vet mer om deg selv og tar færre valg du angrer på. Jeg skulle kjøpe leilighet. Gikk på visning etter visning. Men kjente ikke godfølelsen noe sted. Så satte jeg meg ned for å lage en liste overe hva som var viktig for meg med ny leilighet. Til slutt rangerete jeg listen. På toppen stod overraskende nok utsikt og ingen gjenboere. Sikkert på grunn sv min oppvekst på Vestlandet der vi våknet til kremutsikt hver dag. Før jeg startet trodde jeg størrelse og beliggenhet stod øverst. Den første leiligheten jeg så på etter denne runden ble den jeg kjøpte. Den er mindre enn leiligheten jeg flyttet fra, men nå våkner jeg lykkelig hver dag til inspirerende utsikt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar