tirsdag 12. juli 2011

I nået finnes ukjente ressurser

Disse to bildene er tatt av en og samme kolibri, i Costa Rica. De henger nå på veggen for å minne meg på denne viktige erfaringen. Jeg tar masse bilder av blomster, med makroinnstilling. Kameraet er ikke fancy i det hele tatt, en kompakt Fujifilm. Følgende hendte: Jeg stod 100% konsentrert med kameraet tett innpå den vakre røde blomsten. Konsentrasjonen var nødvendig for å holde kameraet stille. Da fløy en kolibri rett forbi hodet mitt og stakk nebbet inn i blomsten jeg fotograferte. Det utrolige var at jeg beholdt roen. Og tok to bilder etterhverandre av kolibiren. I dag vet jeg at det å være 100 % konsentrert om det som skjer akkurat her og nå, gir tilgang til ukjente ressurser i meg. Instinktivt tok jeg to bilder, som i dag er en daglig inspirasjon til å være tilstede i det som skjer nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar